سوالات متداول
1-     بعد از چه مدتي از ثبت نام اينترنتي، براي مراجعه تماس گرفته مي شود؟
معمولا براي اينكه تعداد ثبت نام شدگان به حد نصابي برسد كه طي چند روز مورد مصاحبه قرار گيرند از يك هفته تا يك ماه بعد از ثبت نام الكترونيكي براي مصاحبه عمومي فراخوانده مي شوند.
2-     منظور از مصاحبه عمومی و تخصصی چيست؟
به منظور آشنايي هرچه بيشتر با توانمندي ها و پتانسيل هنرمندان ثبت نام شده در ابتدا يك مصاحبه عمومي با افراد انجام مي شود كه طي آن مدارك تخصصي مورد بررسي قرار مي گيرد در طول سال يك تا دوبار مصاحبه اختصاصي توسط هنرمندان شاخص كشور با ثبت نام شدگان انجام مي گيرد كه طي آن سطح بندي هنري فرد انجام مي شود.
3-     سطح بندي هنرمندان توسط چه كساني انجام مي شود؟
سطح بندي افراد توسط متخصصاني كه از انجمن ها و يا ارگان هاي تخصصي ذي صلاح مورد تاييد بوده و معرفي مي شوند انجام مي گيرد.
4-     ارائه سابقه هنري تا چه حد موثر مي باشد؟
-مسلما ارائه سوابق مستند در سطح بندي و دريافت سطح بالاتر بسيار حائز اهميت است. در فرمي كه حين سطح بندي استاد و داور مربوطه پر مي كند اين سوابق مستند امتياز دارد.
5-     اگر در حین ثبت نام مشخص شود که فردی فاقد مدارک مورد نیاز می باشد آیا امکان طی فرآیند پس از ارائه مدارک مقدور است ؟
در صورتي كه فرد ثبت نام شده بدون داشتن تخصصي يا مدركي مدعي آن تخصص باشد توسط كارشناس مربوطه بررسي مي شود و در صورت محرز شدن ثبت نام فرد كان لم يكن تلقي مي گردد.
6-     دلیل عدم امکان وبرایش چیست؟
- ثبت نام الكترونيكي انجام شده تا وقتي توسط كارشناس جهت بررسي قرار نگرفته باشد قابل ويرايش است اما پس از آن ديگر قابل ويرايش نخواهد بود تا مصاحبه عمومي انجام شود و موارد لازم توسط كارشناس سازمان به فرم ثبت نام اضافه يا از آن كم گردد.
7-     اگر از طرق گفته شده در بخش ارتباط با ما متقاضی پیامی را ارسال نماید، چه مدت طول می کشد تا پاسخ خود را دریافت نماید؟
-هدف ما پاسخگویی در اسرع وقت به متقاضیان است، لذا متقاضیان می توانند ظرف مدت 24 ساعت پاسخ خود را دریافت نمایند.
8-     آیا اگر فردی رزومه خود را از  طریق سایت ارسال نکند(مثلا ایمیل  نماید) امکان بررسی و پیگیری آن وجود دارد؟
-تنها راه ارائه مدارك و ثبت نام، ثبت مشخصات از طريق سامانه بانك اطلاعاتي هنرمندان مي باشد و جهت رعايت حقوق همه كاربران هرگونه ارسال مدارك از طرق ديگر قابل بررسي نخواهد بود.
9-     آیا متقاضی می تواند مراجعه حضوری داشته باشد؟
-هرگونه مراجعه حضوري تنها در زماني كه به فرد اطلاع داده مي شود انجام خواهد شد در غير اين صورت هرگونه مراجعه حضوري بي فايده و تنها صرف وقت و هزينه بيهوده خواهد بود.
10- اگر متقاضی با مشکلی برخورد کرد چه باید بکند؟
-در بخش اطلاعیه ها و پرسش های متداول تلاش شده است که اطلاعات کامل و جامعی به متقاضیان داده شود ولیکن اگر متقاضی با  مشکلی مواجه شد که در سایت پاسخ آن را پیدا نکرد از طریق ایمیل آن را ارسال نماید تا در صورت بهره برداری پس از پاسخ دهی به منظور استفاده سایرین در سایت قرار داده شود.
11- اگر در هنگام پرکردن اطلاعات متقاضی با مشکلی مثل عدم وجود رشته هنري یا موارد ديگر مواجه شد چه باید بکند؟
-متقاضی بلافاصله مشکل خود را از طریق ایمیل ارسال می نماید ولی ثبت نام خود را با انتخاب یکی از گزینه های موجود ادامه می دهد تا پس از دریافت پاسخ از سوی سازمان مبنی بر  اصلاح، دوباره جهت ویرایش و اصلاح اطلاعات خود اقدام نماید.
12- در صورتی که ثبت نام متقاضی به هر دلیل تکمیل نشده و یا موفق به دریافت کد رهگیری نشد چه باید کرد؟
 -متقاضی می تواند با استفاده از کد ملی و شماره شناسنامه خود  به جای کد رهگیری، مراحل ثبت نام خود را ادامه دهد.
13- متقاضی در هنگام ثبت نام چه مدارکی را حتما باید اسکن و بارگذاری نماید؟
 -مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری عبارتند از اسكن موارد فوق : عكس -کارت ملی (وآخرین مدرک تحصیلی- كارت كيشوند) دو مورد آخر مي تواند بعداً ارائه شود
14- در صورتي كه متقاضي كارت كيشوند دريافت نكرده باشد يا كمتر از شش ماه از حضور فرد در جزيره گذشته باشد چه بايد كرد آيا ثبت نام انجام مي شود؟
-مي تواند فرد ثبت نام خود را انجام دهد و مراحل را كامل كند اما طبق ضوابط تعريف شده كارت هنرمندان جزيره كيش تنها به افرادي ارائه خواهد شد كه سكونت ايشان در كيش محرز باشد لذا اين كارت تنها براي ساكنيني كه كارت كيشوند دريافت كرده اند و يا به عبارتي سكونت آنها در كيش به تاييد سازمان منطقه آزاد كيش رسيده است  صادر خواهد شد.
15- آیا افرادمی توانند دوبار در سامانه ثبت رزومه داشته باشند،مثلا با دو کد ملی متفاوت اقدام به ثبت نام کنند؟
-در صورتی که چنین ثبت نامی هم انجام شود،صرفنظر از شرایط و توانمندیها،فرد متقاضی از چرخه بررسی حذف خواهد شد،زیرا زعم سازمان مبنی بر عدم صداقت در اطلاعات ثبت شده توسط فردمتقاضی قرار داده خواهد شد.


16- چرا پیامکهای سامانه برای برخی متقاضیان ارسال نمی شود؟ 
-عدم دریافت پیامک به یکی از دلایل ذیل می تواند یاشد:
الف) اشکال گوشی در دریافت پیامک
ب) بلوکه کردن شماره های تبلیغاتی به درخواست متقاضی،در صورتی که مورد دوم توسط متقاضی رخداده است،کافی با گوشی خود  #8999* را شماره گیری کرده و گوشی خود را از لیست سیاه مخابرات خارج نماید تا پاسخ ارسالی از سامانه در خصوص پرسش و ابهامات خود را دریافت نماید. در اينجا تاكيد مي شود حتما شماره همراهي را در سامانه ثبت نماييد كه پيامك هاي سامانه اي آن بلوك نشده باشد تنها راه ارتباطي و اطلاع رساني در بانك اطلاعاتي هنرمندان پيامك هاي ارسالي از سامانه مي باشد.